Followers

Friday, November 1, 2013

Tips Mencegah Cancer Payudara #Cancer-B17



Untuk perkongsian bersama...


Beberapa panduan untuk mengurangkan risiko kanser payudara / breast cancer.

Sumber : Dr Hamid Arshat

1. Jauhkan kegemokkan/obesity kerana lemak juga mengeluarkan hormon estrogen yg menggalak pertumbuhan kanser. Wanita gemok dan mengidap ovary bengkak PCOS ada risiko kanser rahim dan payudara.
2. Jauhkan penggunaan terlalu lama pil hormon yg mengandungi hormon estrogen saperti HRT atau pil perancang.
3. Makan lebih sayuran dan buahan. Jauhkan gula dan tepung putih. Makan ikan, dada ayam, telor dan sedikit daging merah sebagai sumber protin. Jauhkan deep fried dan bakar hangus.
4. Amalkan penyusuan bayi anda selama 2 tahun.
5. Jangan merokok dan minum arak.
6. Amalkan exercise 30 minit setiap hari. Berjalan, jogging atau naik basikal.
7. Jika ada ahli keluarga terdekat yang ditimpa kanser payudara, Waspada dan ambil langkah2 tertentu. Bolih makan ubat untuk blok estrogen saperti tamoxifene atas nasihat doktor. Amalkan pemeriksaan sendiri payudara. Buat pemeriksaan ultrasound atau xray tomogram.
8. Makan multivitamins, vitamin E dan C, fish oil dan saya cadangkan supplement yang mengandungi resveraterol seperti jenama NuRev.
9. Bila mandi , amalkan tuam payudara dengan tuala suam panas dan mengurut sendiri payudara dari sekitaran luar kearah puting dan seterusnya basuh puting dengan sabun untuk menghilangkan kesumbatan pada saluran susu.
Selain daripada di atas semua orang di galakkan untuk mengambil pemakanan tambahan (supplement) bagi mencegah kanser (cancer) iaitu Vitamin B17. Dapatkan dan hubungi kami segera. Mencegah lebih daripada merawat.

Seperti saya, setelah mengamalkan Vitamin B17 (Apricot Seed) selama lima tahun, Alhamdulillah dan dengan keyakinan penuh kuasa penyembuhan segalanya daripada Allah SWT, saya kini telah di sahkan bebas cancer oleh Doktor (Ongkologist).

Yang benar
Zuraida Mohd
(Bekas Pesakit Breast Cancer)

No comments: