Followers

Wednesday, July 23, 2014

Leukemia / Kanser Darah @ Canser - B17


Leukemia: sejenis penyakit kanser darah di mana sum-sum tulang tidak dapat berfungsi lagi sebagai pembuat sel-sel darah merah dan pembeku darah (platelet darah).

Ini menyebabkan sel-sel darah putih yang tidak normal dan tidak matang dihasilkan dalam tubuh pesakit. Penghasilan sel darah putih yang terlalu banyak ini mengakibatkan seseorang menjadi pucat (anemia), pendarahan dan jangkitan yang berselang seli.

Jenis-jenis atau Punca Penyakit

Jenis-jenis Leukimia:
1. Akut
- Acute lymfoblastik leukimia (ALL) (umur < 15 tahun)
- Acute myloid leukimia (AML) (umur > 45 tahun)

2. Kronik
- Chronic lymfositik leukimia (CLL) (umur 35 - 60 tahun)
- Chronic myloid leukimia (CML) (umur > 60 tahun)

Punca penyakit:
1. Bahan-bahan kimia seperti benzene dan derivatives yang memusnahkan sel sum-sum tulang
2. Penggunaan bahan sitotoksik dan agen supersif.


Biji Aprikot merupakan kumpulan kekacang dan bijirin. Tidak ada bezanya dengan kumpulan kekacang dan bijirin yang lain. Apa yang membezakanya adalah kandungan khasiat di dalamnya yang sangat luar biasa, terutama Apricot Organik.

Amigdalin juga di kenali sebagai vitamin B17. Vitamin B17 ini dapat membantu membunuh sel- sel kanser yang tidak normal dalam tubuh badan kita. Hasilnya dapat membebaskan diri kita dari serangan penyakit ganas ini (kanser positif).

Amigdalin (Vitamin B17) boleh di dapati dalam beratus-ratus jenis tumbuhan. Dalam diet seharian kita harus ada vitaminB17. Jika tiada B17 dalam diet pemakanan anda berisiko menghidapi penyakit kanser. Selain dari Biji Apricot vitamin B17 juga boleh diperolehi dari badam pahit, biji epal, biji, senkuang, buah beri, ubi kayu, biji buah oren dan biji-biji benih yang lain.

Terdapat banyak cara yang anda boleh gunakan untuk melawan kanser. Salah satu ialah dengan cara membina sistem imun supaya ia menjadi sangat kuat dan dapat melindungi anda dari kanser. Satu lagi adalah menggunakan pemakanan tambahan yang tinggi antioksidan yang dapat melawan "carcinogens" dalam badan anda.

Bagaimanapun, Vitamin B17 menggunakan caranya yang tersendiri dan sangat unik. Iaitu secara langsung menyerang sel kanser (directly attacks cancer cells) tanpa menganggu dan merosakkan sel-sel kanser yang normal dalam tubuh badan kita.

No comments: