Followers

Friday, October 5, 2012

Kanser/Cancer, Betik dan Vitamin B17.

Betik dan Vitamin B17.

Buah betik atau (Carica Papaya) merupakan salah satu buah-buahan tropika yang sangat berkhasiat dan ajaib dari sudut rawatan yang sangat luar biasa. Menurut kajian buah betik dan bijinya yang telah terbukti mempunyai khasiat anti-hypertensive, anti-oxidant, anti- amoebic, anti-parasitic, anti-septic, penyembuhan luka luaran dan luka atau pendarahan dalaman.

Sebagai alat Contraceptive (pencegah kehamilan), sel kanser akan bertindak balas atau merebak selepas pembedahan. Sebab itu kimotherapy dianjurkan untuk di lakukan bagi membunuh sel kanser. Salah satu elemen yang diperlukan untuk sel kanser merebak adalah kehadiran Astrogen Hormon pada luka pembedahan. Buah betik merupakan agen Contraceptive dan dapat menghalang estrogen dari pada berkumpul pada luka pembedahan tersebut.

Situasi ini akan menghalang sel kanser dari merebak dengan cara menghalang kehadiran estrogen pada luka pembedahan tersebut. Tanpa estrogen sel kanser tidak dapat merebak. Selain dari buah betik, batang buah nenas yang mengandungi bromalain juga mempunyai fungsi yang sama seperti buah betik.

 
Buah Betik merupakan sumber makanan yang kaya dengan Vitamin C dan Vitamin A. Buah ini telah dipilih oleh WHO untuk meningkatkan kadar Vitamin A pada kanak-kanan di negara-negara miskin yang mengalami kekurangan Vitamin seperti Cameroon dan Sri Lanka.

Buah Betik sangat terkenal dalam penggunaan rawatan Kanser di Mexico. Kajian menunjukan buah betik mempunyai sifat melawan kanser kerana mengandungi sebatian anti kanser carotenoids yang dikenali sebagai lycopene, beta-carotene dan cryptoxanthin. Benzyl Isothiocyanate dijumpai dalam buah betik berfungsi untuk menginduksi apoptosis dalam pankreas, prostat, leukemia dan menghalang karsinogen pada kanser pundi kencing.

Kesembuhan Breast cancer (Kanser Payudara) sangat rapat hubungannya dengan memakan betik. Benzyl Isothiocyanate di temui dalam buah betik dan bijinya telah terbukti secara "selectively induce apoptosis" di dalam sel kanser payudara tubuh manusia. Kadar carotenoid yang tinggi di temui dalam buah betik membuktikan pengambilan buah betik secara berterusan dapat membantu merawat dan melindungi seseorang dari terkena Penyakit Kanser Payudara. Sistem imun (Pertahanan melawan penyakit).

Sesiapa pun yang mencermati sistem imun dan cara kerjanya, pasti ia akan mangatakan bahawa sistem pertahanan ciptaan Allah swt ini merupakan sistem pertahanan yang paling cangih, mengatasi kehebatan sistem pertahanan mana-mana negara di dunia. Ia bekerja dengan mekanisme yang sangat menakjubkan, untuk mendapat hasil pertahanan yang baik , patogen harus memasuki (port d’entre) pada bahagian tertentu.

Bila telah terjadi jangkitan penyakit, patogen akan segera bertindakbalas oleh sistem pertahanan tubuh non spesifik sebagai garis pertama sistem pertahanan tubuh, iaitu berupa kulit, selaput lendir, silia, batuk dan bersin, faktor larut yang terdiri dari faktor biokimia seperti lisozim, sekresi sebaseus, laktoferin dan neuraminik asid, faktor humoral seperti komplemen, interferon dan CRP.9

Sebagai wujud satu-kesatuan seluruh kerja sistem tubuh, disaat sistem pertahanan tubuh non spesifik bekerja, sistem pertahanan spesifik sudah diberi arahan untuk bertindak pada saat yang diperlukan.

Selanjutnya, faktor humoral, sel B dan faktor selular seperti Th (Th1, Th2, Ts, Tdth dan Tc) akan terangsang untuk menghasilkan antibodi, iaitu sejenis protein yang bekerja menaklukkan secara spesifik patogen tertentu. Dan antibodi yang terbentuk ini, selanjutnya dipertahankan tubuh untuk merawat penyakit yang serupa.

Dengan istilah yang paling mudah, sistem pertahanan spesifik akan merakam segala jenis penyakit yang pernah kita hadapi dan bersedia untuk melawannya. Bagi penyakit yang tidak pernah kita hadapi sistem ini akan berusaha untuk merawat dengan cara mengeluarkan antibodi yang dapat merawat penyakit tersebut. Namun tubuh badan kita tetap juga terkena jangkitan, ini adalah kerana sistem imun ini tidak dapat bekerja dengan baik, antara penyebabnya adalah;

Pengendalian stress yang tidak baik. Terbukti stress yang tidak terkelola dengan baik, mengakibatkan pusat emosi di hipotalamus menghasilkan berbagai neurohormonal. Melalui media kimia ini, stress selanjutnya melemahkan sistem kekebalan tubuh dengan cara antara lain. Menghalang proliferasi limfosit menurunkan subset sel T, terutama CD 4;14 penurunan IL-2 (interleukin-2), sehingga sel T kehilangan daya sensitinya mengenali imunugen. Sementara itu penyebab melemah dan hilangnya daya kelola stres dapat dilihat dari dua hal, pertama melemahnya daya kelola emosi positif dan kedua kerana stresor yang menerpa di luar kapasiti kemanusiaan.

Kondisi pertama jelas sangat erat kaitannya dengan melemahnya kesedaran hubungan manusia dengan Tuhannya (Allah swt), yang popular dengan sebutan "krisis spiritual". Bila di telaah lebih mendalam ini adalah wujud dari krisis aqidah islam, iaitu ketika aqidah Islam hampir tidak digunakan sebagai landasan dalam berfikir dan berperasaan. Seperti saat melakukan sesuatu bukan kerana Allah, jika berhasil sekalipun dada di penuhi dengan sifat kesombongan, dan jika gagal mudah berputus-asa. Kedua emosi ini selain mengundang dosa, jelas tidak sihat, dan merupakan penyakit hati yang menggerus daya kendali emosi positif.


Cetusan emosi ini berkait rapat, terutama kepada pengidap kanser. Golongan ini sering putus asa dalam berikhtiar, ingat Allah tidak pernah berbuat silap. Anda terkena penyakit kanser bukan hasil dari kesilapan Allah. Apabila anda berputus asa untuk berikhtiar dan berubat tubuh badan anda akan mengeluarkan toksin dan ini akan melemahkan imun sistem anda. Kedua, anda kurang mangambil produk untuk meningkatkan imun sistem.

Sedangkan tubuh badan manusia memerlukan zat tertentu dalam badan untuk menjalankan tugasannya. Terbukti daripada kajian epidemiologi mahupun klinikal, kekurangan nutrisi ternyata mengakibatkan kerosakan komponen sistem imuniti, iaitu barier pelindung kulit dan membran mukosa serta menurunkan jumlah dan kemampuan fagositas leukosit. Sementara itu, berbagai penelitian terhadap haiwan mahupun manusia menunjukkan kekurangan nutrisi dalam pemakanan mengakibat pembentukan antibodi terencat.

Polutan dan zat aditif. Polutan seperti air raksa, CCL4, NO2, CO, arsenic, timbal, aluminium, vanadium, silikon, kadmium merupakan zat-zat yang asing bagi tubuh (zat xenobiotic) dan akan membahayakan kerja sistem imun. Minuman yang mengandungi logam berat yang sebut di atas, berpotensi menimbulkan stress oksidatif dan membentuk hapten, iaitu molekul berukuran kecil yang menghalang pembentukan imunoglobulin dan pada akhirnya akan menurunkan daya imuniti tubuh kita. Akibat kuman penyakit adalah faktor yang membuat sistem imun kehilangan daya takluknya, seperti malaria, dyrea, demam berdarah.

Sementara itu, perkara yang membuat kuman tersebut merebak juga akibat sikap manusia itu sendiri, seperti penggunaan antibiotik dan pestisida yang melebihi dari had penggunaan yang di benarkan. Pencemaran alam sekitar juga mengakibatkan berbagai kuman merebak, kerana berbagai ekosistem makhluk hidup kehilangan keseimbangan, baik kerana kemusnahan mahupun akibat perubahan iklim yang ekstrim.

B17 Membunuh Kanser.
Terdapat banyak cara yang anda boleh gunakan untuk melawan kanser. Salah satu ialah dengan cara membina sistem imun supaya ia menjadi sangat kuat dan dapat melindungi anda dari kanser. Satu lagi adalah menggunakan "supplement with antioxidants" yang dapat melawan carcinogens dalam badan anda. Bagaimanapun, B17 menggunakan cara yang sangat unik. B17 secara langsung menyerang sel kanser(directly attacks cancer cells).

Maka hasilnya jauh lebih baik dari cara yang telah saya sebut di atas. Kajian tentang Amigdalin yang pertama telah di keluarkan lebih seratus tahun dahulu. Telah disenaraikan dalam kamus-kamus farmakologi. Sejak dahulu lagi B17 merupakan bahan yang tidak mengandungi toksik. Walau bagaimanapun dalam sebatian B17 terdapat satu unsur kimia yang dinamakan “cyanide“.

Ianya adalah lengai secara kimia dan tidak berbahaya untuk normal tisu hidup. Kita sedia maklum bahawa badan kita sentiasa mencipta sel kanser setiap masa. Biasanya sistem imun dapat membunuh sel kanser tersebut. Bagaimanapun pada saat anda berada dalam keadaan “stress” atau tubuh badan anda berada dalam kondisi yang sangat lemah dan sering terdedah dalam persekitaran karsinogen. Keadaan ini akan membuatkan sel kanser menjadi sangat kuat sehingga tidak mampu untuk dimusnahkan oleh sistem imun.
B17 dari Apricot Seed, akan bekerjasama dengan sistem imun dan membunuh sel-sel kanser secara langsung. Di ulangi sekali lagi, untuk pengetahuan anda pada sel-sel kanser terdapat satu enzim yang dapat membuka “ikatan kimia” yang terpadu dalam B17 Apricot Seed iaitu Cyanide. Maka cyanide akan dibebaskan dari ikatan kimianya yang terdapat dalam B17. Bila cyanide dibebaskan maka cyanide akan membunuh sel kanser (sel kanser tidak sihat).
 
Secara lumrahnya sel yang sihat tidak terdapat enzim ini. Maka sebab itulah B17 tidak akan bekerja pada sel yang sihat. B17 hanya bertindak balas pada sel yang tidak normal dalam badan manusia termasuklah sel kanser, tumor, jerawat ataupun buasir. Enzim yang terdapat dalam sel kenser dapat membuka kunci Amigdalin maka terhasilnya cyanide. Jika terdapat lebihan cyanide yang terhasil dari tindak balas metabolik badan yang berkanser dan cyanide tersebut memasuki aliran darah anda. Ianya secara semulajadi akan dineutralkan oleh hati.
 
Hati (liver) berkerja dengan lebih kuat jika terdapat ada unsur toksin dalam badan anda. Sehingga anda dapat melihat kesan kerosakan hati akibat pembersihan toksin dalam badan. Tapi bukan kerosakan dari kanser.
 
Maka jika tubuh kita terlalu banyak toksin dan tidak di keluarkan,dari badan, besar kemungkinan kita bakal mengidap kanser hati pula. Para penyelidik di Imperial College London telah membuat ujikaji menggunakan cyanide untuk menghapuskan sel-sel kanser, hasil kajian, mereka mendapati cyanide atau apa-apa toksin yang berada di dalam darah dengan cepatnya di neutralkan oleh hati.
 
Betik, Sistem Imunisasi Tubuh dan B17.
Setiap T sell (imun) mempunyai kemampuan untuk memusnahkan segala penyakit yang ada di dalam diri manusia. Cuma ada beberapa hambatan yang menyekat kemampuan Imun untuk melindungi tubuh kita dari gejala penyakit termasuk Kanser. Orang yang mengidap penyakit kanser tetap mempunyai imun dan daya ketahanan penyakit.
 
Separah apapun penyakit kanser yang mereka deritai, sistem Imun tetap berada di dalam badan mereka. Cuma Imun sistem ini tidak dapat bekerja dengan maksimal pada sel kanser. Kenapa? Sebenarnya imun sudah bekerja dengan baik, Cuma tidak dapat menembusi membran atau sebuah lapisan protein yang melindungi sel kanser. Perkara ini berlaku sama seperti terjadinya proses kehidupan embrio dalam rahim manusia.
 
Bayi dilindungi oleh sebuah lapisan protein yang hanya membenarkan neutrasi yang berguna sahaja diserap untuk membantu proses pembesaran. Sebab itu Imun tidak dapat menembusinya. Dalam rawatan tradisional kebanyakan mitos yang kita dengar orang yang hamil tidak digalakkan memakan nenas, betik atau durian belanda kerana di khuatiri akan menyebabkan keguguran.
 
Berbalik kepada sel kanser tadi, nenas, betik dan durian belanda mempunyai sebuah enzim yang mampu mencernakan lapisan protein yang melindungi sel kanser. Apabila anda mengidap kanser, anda digalakkan memakan buah-buahan yang telah saya sebutkan di atas sebanyak yang mungkin dan secepat yang mungkin. Semakin cepat dan banyak anda makan buahan di atas adalah semakin cepat lapisan protein yang melindungi sel Kanser tersebut dapat anda musnahkan. Sistem Imun dengan cepat dapat memasuki ke dalam sel kanser dan memusnahkannya.
 
Apabila anda menggunakan B17 dalam keadaan sel kanser dilemahkan oleh Sistem Imun maka anda dapat melihat satu keajaiban berlaku. Sel kanser dimusnahkan oleh sistem imun dan dalam masa yang sama B17 bertindak membunuh sel kanser dengan mudah, sebab lapisan yang melindungi sel kanser telah dimusnahkan oleh enzim yang ada pada buah betik, nenas atau durian belanda. Anda akan melihat hampir setiap hari sel kanser keluar melalui najis dan air kencing.
 
Pengalaman saya melihat sel ini dinyahkan dari tubuh badan manusia dan berkecai melalui air kencing sangat mengkagumkan. Penyakit kanser bukanlah sesuatu yang perlu kita takutkan, tapi perlu kita faham cara mengendalikannya, faham cara memecahkan lapisan protein yang melindunginya, produk yang terbukti secara ilmiah bagaimana ia bertindak dan membunuh sel kanser.
Gambar diatas menunjukan "Jutaan Limfosit" beredar dalam aliran darah dan mengembangkan tanggungjawab untuk menghancurkan organisme berbahaya yang ada dalam tubuh manusia. Pada gambar ini, anda dapat melihat sel T-pembunuh (jingga) menyerang sel kanser.
 
Sel T itu menghancurkan membran pelindung pada sel kanser dengan bantuan enzim (yang diperolehi dari buah betik, nenas dan durian belanda) dan menghancurkan sel. Di akhir penyerangan satu-satunya yang tertinggal adalah sel kanser.
 
Fakta ini telah disembunyikan bertahun-tahun oleh orang yang berkepentingan dalam dunia perniagaan. Sehinggalah sekarang ramai yang membuka mata dan tersedar bahawa hanya penggunaan buah-buahan, tatacara mengendalikan stress dan pengetahuan tentang makanan yang mengandungi B17 telah membawa mereka sembuh 100% dari penyakit kanser.

1 comment:

Noridah said...

info berguna untuk pesakit seperti saya